wycieczki szkolne 2015/2016
____________________________
Adršpach - Dvůr Králové nad Labem

14-15 czerwca klasy V i część VI były na dwudniowej wycieczce w Czechach. Pierwszego dnia zwiedzili ZOO Safari oraz pijalnię wód w Kudowie Zdrój, wieczorem mogli postrzelać z łuku do balonowgo celu zajadając przy tym pieczone kiełbaski. Drugiego dnia po śniadaniu udali się do skalnego miasta. Piękna i niezbyt gorąca pogoda sprzyjała wędrówce po górkich ścieżkach skalnego miasta. Do domu wrócili zrelaksowani i naładowani pozytywną energią.

WYCIECZKA DO SZKLARSKIEJ PORĘBY

6 i 7 czerwca uczniowie klasy Ic, III a i III b wraz ze swoimi wychowawcami p. Teresą Błądek,
p. Marią Targosz i p. Magdaleną Sochą wybrali się na dwudniową wycieczkę do Szklarskiej Poręby.
Pierwszego dnia zaraz po przyjeździe do Wieściszowic udaliśmy się pieszo do jednego z najpiękniejszych miejsc Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Zobaczyliśmy tam cztery jeziorka: żółte, purpurowe, błękitne i zielone, które leżą na zboczu Wielkiej Kopy. Następnie pojechaliśmy do wioski indiańskiej, w której spędziliśmy miło czas. Na początku wysłuchaliśmy opowieści o Indianach i ich zwyczajach. Obejrzeliśmy wystawę indiańskich strojów, broni i przedmiotów codziennego użytku. Następnie wzięliśmy udział w różnych zabawach. Strzelaliśmy z łuku, rzucaliśmy kuleczkami do celu, łowiliśmy rybki, przeciągaliśmy linę i doiliśmy ,,dziką krowę”.
Po zakwaterowaniu w ośrodku i obiadokolacji zorganizowano dla nas ognisko z pysznymi kiełbaskami i ciepłą herbatą. Wieczorem puszczaliśmy duże bańki mydlane, co sprawiło nam wiele radości.
Drugiego dnia po śniadaniu i spakowaniu się mogliśmy podziwiać Wodospad Szklarki znajdujący się na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego.
Największą atrakcją tego dnia była wizyta w chacie walońskiej, w której zdobyliśmy Pierwszy Stopień Wtajemniczenia Walońskiego. Wysłuchaliśmy historii walońskich poszukiwaczy skarbów, przeszliśmy Próbę Pokory w dybach i Próbę Czterech Żywiołów. Skorzystaliśmy także z Płuczki Walońskiej przy Kurzackiej Wodzie, czyli spróbowaliśmy własnych sił w poszukiwaniu minerałów.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Cieplicach, aby zwiedzić Muzeum Przyrodnicze. Obejrzeliśmy wystawy: ,,Barwny świat ptaków", ,,Motyle Karkonoszy i świata", ,,Niesamowity świat owadów" oraz kolekcję fotografii.
Pełni wrażeń w godzinach popołudniowych wróciliśmy do swoich domów.

Majowe wycieczki pierwszoklasistów

W miesiącu maju uczniowie klasy Ia i Ib wybrali się na dwie wycieczki edukacyjne. 13 maja do Myśliborza, gdzie dzieci odbyły edukację w dziedzinie ochrony przyrody, uczenie właściwego obcowania z przyrodą. Wzięły udział w zajęciach ekologicznych na temat "Poznajemy życie bezkręgowców".
Druga wycieczka miała miejsce 30 maja do Explora Parku w Wałbrzychu. Uczniowie, w atmosferze nauki i zabawy spędzili czas, korzystając z zaproponowanych na wystawie eksponatów. Poznali klasyfikację geometrycznych pokryć płaszczyzn.

ZIELONA SZKOŁA - ZAMKI DOLNEGO ŚLĄSKA

W poniedziałek 9 maja 2016r. uczniowie klas II ze Szkoły Podstawowej w Kostomłotach pojechali na 4 dniową zieloną szkolę do Szklarskiej Poręby. Pierwszym punktem zwiedzania był zamek w Bolkowie oraz Zamek Chojnik. Tutaj z góry mogliśmy podziwiać przepiękne widoki jakie roztaczały się dookoła zamków. W drugim dniu po śniadaniu udaliśmy się do Leśnej Huty Szkła, która istnieje od 1998 r. i została udostępniona turystom. Obecnie nadal prowadzona jest produkcja którą mogą obejrzeć odwiedzający Hutę turyści. Tu na oczach widzów wykonuje się ręcznie formowane szkła barwione w masie. Można obserwować wytop różnych form szklanych od ozdób po wazony i naczynia. Następnie udaliśmy się nad malowniczo położony na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego wodospad Szklarka obejmujący przepiękny przełomowy odcinek potoku Szklarka tzw. Wąwóz Szklarki. Wieczorem po obiadokolacji zorganizowaliśmy rozgrywki sportowe; mecz piłki nożnej oraz strzelanie z łuku do celu. Po zawodach mieliśmy ognisko, na którym pieklismy kiełbaski. Dzień trzeci również obfitował w wiele atrakcji. Zwiedziliśmy zamek Czocha i Grodziec, gdzie przewodnicy oprowadzali nas po komnatach i zbrojowniach opowiadając historie i legendy tych pięknych zamków . W ostatnim dniu naszej wycieczki w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na zwiedzanie trzeciego co do wielkości zamku w Polsce - zamku Książ , gdzie poznaliśmy historię życia księżniczki Daisy. Na koniec czekała nas największa atrakcja – stadnina koni oraz zwiedzanie parowozowni. Szczęśliwi i pełni wrażeń z uśmiechem na twarzy w godzinach popołudniowych wróciliśmy do naszych domów.
 M.M.

Zwiedzamy Wrocław!
Dnia 2 grudnia wszystkie dzieci z klas pierwszych wybrały się na wycieczkę do Wrocławia. Była to wycieczka Mikołajkowa, gdzie uczniowie z wielkim podziwem obserwowali Jarmark Bożonarodzeniowy na wrocławskim rynku, a następnie udali się na warsztaty do niewielkiej fabryki lizaków "Słodkie Czary-Mary". Dzieci z zaciekawieniem obserwowały wszystkie czynności związane z produkcją lizaków, a potem samodzielnie je wykonali.
Takie własnoręcznie wykonane lizaki z pewności smakowały znakomicie, a uczniowie wrócili do domów pełni wrażeń!

Kulturalnie i przyjemnie

23 X uczniowie klas trzecich wybrali się wraz z wychowawcami: M. Targosz i M. Sochą na wycieczkę do Muzeum Regionalnego w Środzie Śląskiej i lasu w Chwalimierzu.
W muzeum zobaczyli wystawę obrazującą pradzieje ziemi średzkiej, zapoznali się z dawnymi zawodami rzemieślniczymi: stelmachów, kołodziei, bednarzy, stolarzy i cieśli. Zwiedzili także wieżę więzienną. Największą atrakcją okazała się jednak makieta miasta.
Ciepła, słoneczna pogoda sprzyjała również leśnym wędrówkom. Trzecioklasiści
z ciekawością szukali śladów jesieni: kolorowych liści i owoców drzew. Utrwalili sobie nazwy drzew, krzewów i roślin zielnych tworzących warstwy lasu, nazwy zwierząt leśnych oraz ich sposoby przygotowania się do zimy. Ponadto przypomnieli zasady prawidłowego zachowania w lesie. Pełni wiedzy i niezapomnianych wrażeń wrócili do szkoły.

Wycieczka do Muzeum Regionalnego
w Środzie Śląskiej

23 września 2015r. uczniowie klas szóstych wybrali się na wycieczkę do Muzeum Regionalnego w Środzie Śląskiej na wystawę „Gry przez wieki”.
Zwiedzanie Muzeum zaczęliśmy od obejrzenia najciekawszych dla nas gier. Bardzo spodobała nam się gra w kości, które, jak się okazało, wykonane były z prawdziwych kości słoniowych. Zaciekawiło nas też to, że dawniej grało się też w zwykłe kapsle. Interesujące okazały się również szachy stołowe i gry zręcznościowe. Kiedy skończyliśmy oglądać właściwą wystawę, pan przewodnik zaprowadził nas do pomieszczenia, w którym znajdował się Skarb Średzki. Widzieliśmy tam dzbany pełne złotych monet, różnorodne zapinki i najważniejszą atrakcję – złotą koronę, ozdobioną drogocennymi kamieniami. Dodatkowo weszliśmy na wieżę, której dawniej przetrzymywano więźniów. Zobaczyliśmy też cennik usług kata i dowiedzieliśmy się, jakie tortury wykonywał za odpowiednią opłatą. Wycieczkę zakończyliśmy wizytą w Uliczce Łakoci.
Bardzo podobała nam się ta wycieczka, ponieważ dowiedzieliśmy się wiele o dawnych sposobach spędzania wolnego czasu.